Bezoek! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Janine Alberts - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Janine Alberts - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

09 Juli 2013 | China, Sjanghai

Lieve iedereen,

Nu ik hier weer is in de vensterbank zit met een totaal ander uitzicht dan normaal en hèerlijk weer vond ik het weer eens tijd worden voor een nieuwe blog. Nog vijf weken te gaan. Jaa echt nog vijf weken want zoals sommigen van jullie al wisten waren er wat probleempjes zoals een verhoring op het politiebureau (best eng als je in een auto word gepropt, niet weet waar naar toe en opeens allemaal politieauto’s ziet ;)) twee weken van onzekerheid hebt en ontslagen en weer aangenomen word. Maaar! Het is allemaal opgelost en nu mag ik gelukkig nog vijf weken werken en genieten van China. De details volgen thuis wel weer, maar nu weten jullie in elk geval dat ik weer veilig en legaal ben :D
Goed, laat ik nu beginnen waar ik de vorige keer geëindigd ben, veel bezoek! Eerst kwamen de tante en moeder van Rick op bezoek. Tien dagen hebben Rick en ik hun, na werktijd van alles laten zien. Eigenlijk hadden we zelf al het meeste gezien maar met vier ogen meer bekijk je de dingen toch op een andere manier. Een weekend Hangzhou kon natuurlijk niet uitblijven want volgens een chinees spreekwoord “Boven is de Hemel, beneden Suzhou en Hangzhou”. Het waren tien leuke dagen waarin de tijd vloog.

Twee dagen nadat de familie van Rick waren vertrokken kwamen dan eindelijk Nick en Bastian! Ze bleven 16 dagen en ondanks dat hun absoluut geen planning hadden en China een land is vol cultuur en weinig actie hebben we toch erg veel leuke dingen gezien en gedaan. De eerste paar dagen wederom de Shanghai highlight laten zien en toen nog een weekendje Hangzhou, dat moest he, je kent het spreekwoord;). Het weekend daarop kregen we na lang aandringen een paar dagen extra vrij en zijn we naar beijing gegaan, de heenweg met de trein, de terugweg met het vliegtuig. Het vliegtuig was niet helemaal gepland maar als er geen treinen rijden en de volgende dag je werkdag om half zes weer begint moet je wat… In beijing hebben we natuurlijk the great wall beklommen, prachtig uitzicht van vijf meter ver:( maaar het was wel erg indrukwekkend! We verbleven in een Sheraton hotel (vijf sterren heuuuj) waar we met chocolaatjes en een welkomstbrief werden ontvangen. (fijn om een sheraton associate te zijn.) De forbidden city, een bliksembezoek van tien minuten aan het summerpalace en een pekingeend op de menukaart heeft ons bezoekje compleet gemaakt.
De laatste dagen heb ik vooral lekker doorgebracht met m’n broer, we zijn samen naar het World of Warcraft pretpark geweest (hartstikke copyright schendend park hihi). Eerst hadden we bijna de trein gemist maar gelukkig stond er in een totaal verlaten straat bij de metro opeens een taxi, met een chauffeur die flink ging gassen nadat hij m’n treinticket zag. (Die man zag gewoon z’n fooi groeien, en gelijk had hij). Toen we aankwamen met de trein zijn we een random ticketoffice in gelopen en na wat google translate waren we opeens onderdeel van een chinese groep waar we gezellig mee in de bus mochten naar het park. Super park met een super broer, die wel per ongeluk uit een golfkarretje viel omdat ik even het verschil niet wist tussen gas en remmen, krijg je als je vier maanden niet rijdt he ;)!. In de laatste dagen hebben ze ook nog een traditionele voetmassage gehad, nog een pretpark bezocht met een collega en natuurlijk hebben ze de hele fakemarket leeggekocht. Wederom super dagen en heel fijn om mijn leven hier te kunnen laten zien.

Aan het begin van mijn blog vertelde ik dat ik op dit moment in de vensterbank zit met een totaal ander uitzicht dan normaal. Het uitzicht is niet het enige wat anders is Ik heb nu ook een kingsize bed all for myself :D. Er is namelijk een Japanse trainee gekomen waar Rick zijn kamer mee moet delen aangezien ik twee bedden had in mijn kamer en hij 1 groot bed moesten we omruilen, vervelend..
De japanse jongen is nog een beetje verlegen en op zichzelf maar dat trekt vast wel bij! Ook heb ik sinds twee weken allemaal nieuwe collega’s van mijn leeftijd. Een paar van de meisjes kunnen echt goed engels en houden wel van kletsen, ik zeg leuk!. Fijn om wat nieuwe mensen te hebben in China want de meeste Nederlanders gaan deze maand weg aangezien ze vijf maanden stage moesten lopen i.p.v de zes die ik moet.

Werken gaat ook nog steeds goed, soms een beetje saai maar ’t kan natuurlijk niet altijd leuk zijn. het laagseizoen staat voor de deur daarom heb ik Steven gisteren toch maar even gesproken over wat ik nog wil doen. Dus vanaf nu ga ik elke dinsdag weer Engelse training geven en krijg ik een crosstraining in de pastrykitchen van Denis een keileuke chef uit France, die Rick en mij trouwens laatst meenam naar de meatmarket, en nee dat is geen markt waar ze vlees verkopen.
Ook krijg ik zelfs nog een paar dagen eerder vrij en last but not least mag ik drie keer in de week zwemmen, eigenlijk mocht dit niet van de directrice maar Steven was zo lief om het aan de GM te vragen en die vond het goed, en hij staat weer boven de directrice:D. (misschien had ik Steven moeten vertellen dat het niet mocht van de directrice maar ja..die china kilo’s he. )


Dus nog vijf weken te gaan en nog best veel te doen. Waarschijnlijk kom ik de 17e terug naar Nijverdal dus reserveer dat plekje even in je agenda, heb erg veel zin om iedereen weer te zien!!

Kusjesss

  • 09 Juli 2013 - 09:58

    Gerdavdwetering:


    Hoi Janine las net je verslag, je hebt wel het een en ander meegemaakt zeg, wat goed van je
    dat je toch die 5 weken nog kan en kunt volmaken, want dit heeft toch wel impact gehad op
    je stage, maar jouw kennende, kan dat ook niet anders die nuchtere janine en vol positiviteit.
    ik wens je vanuit Almelo nog een aantal fijne weken daar, en een goede vlucht terug naar huis.

    Liefs Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 5348

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 12 Juli 2014

Studeren in Johannesburg

09 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 18 Augustus 2013

Shanghai!

Landen bezocht: