Suzhou, miscommunicaties & Dutchdays - Reisverslag uit Sjanghai, China van Janine Alberts - WaarBenJij.nu Suzhou, miscommunicaties & Dutchdays - Reisverslag uit Sjanghai, China van Janine Alberts - WaarBenJij.nu

Suzhou, miscommunicaties & Dutchdays

Blijf op de hoogte en volg Janine

29 April 2013 | China, Sjanghai

Lieve iedereen,

Nog drie dagen en dan ben ik geen Jalima de eggqueen meer! Na de public holiday, labor day welke ik ook vrij ben(wat wel heel fijn is aangezien morgen de queensdayparty XXL is!) ga ik ruilen met Rick van stageplek. Dat word uitslapen tot zes uur en m’n mooie suit weer dragen. Nouja mooi, mijn pak die ik al tien weken draag is afgekeurd door de directrice. Mijn broek leek wel een pants.. ik kan het niet helpen dat ze al m’n kleren wassen op 60 en niet drycleanen als ik dat vraag, en het dus allemaal ietsje strakker gaat zitten;) (of zou het toch door het eten komen... haha).

Afgelopen weekend ben ik een weekendje weg geweest naar Suzhou samen met Rick. We hadden een tophotel geboekt met een waterbed. Uiteindelijk bleek dit hotel een soort hoerenachtig thema hotel te zijn met paarse lichten, roze gordijnen en een fitnessbal. Waar we na vijf minuten er ook nog is achter kwamen dat de wc verstopt zat. Toen we in Suzhou waren hoorde Kristel ook opeens dat ze vrij was en Tom kreeg ook eerder vrij dus die zijn ook gekomen! Eerste avond meteen goed begonnen door naar een club te gaan waar we samen voor 100 yuan (12 euro) 10 drankjes kregen en keizat werden. Blijkbaar doen ze in de drankjes een soort poedertje waar als je goedkope drank koopt je snel “dronken” wordt en wanneer je dure drank koopt juist dorst krijgt. Nou dat bleek, allemaal 2 drankjes en het was een erg gezellige avond. De volgende ochtend besloten dat we nog een nachtje bleven maar wel in een ander hotel. Dus zaterdag en zondag met 29 graden beetje cultureel gedaan maar vooral lekker genieten van het weer en heel hard chillen. Zondag hoopten we op een goede afsluiter met een massage in Shanghai, maar dit was een beetje een tegenvaller. Het deed nogal zeer en m’n rug voelt als een steen nu. Uiteindelijk wel een super geslaagd weekendje!

Ook waren er in de afgelopen weken natuurlijk weer een aantal communicatiefoutjes. Zo kregen we tijdens het uit eten een salade met bevroren zalm, toen we dit probeerden uit te leggen begreep de ober het uiteindelijk na 5 minuten wel en kwam hij terug met een salade vol met ijsblokjes…
Een ander goed voorbeeld is mijn discussie met Henry, m’n eibak vriend van 45. Hij vroeg hoelaat ik vrij was, 10 uur oftewel ten o’clock. Maar volgens hem was het niet ten, het was zen! Waarnaar hij begon te tellen.. one, two, three, sour, five, six, seven, eleven, eight, nine, zen. Ja, probeer dan maar is niet te lachen. Dat eitjes bakken ga ik wel missen hoor en Henry ook natuurlijk.

Verder heb ik de auto exhibition in shanghai nog bezocht, de grootste jaarlijkse autoshow van China, erg leuk en veel auto’s. En is het deze week dutchweek. Zo heb ik al little holland bezocht en ben ik vorige week naar de konningedagreceptie geweest. En morgen dan natuurlijk het kroningsfeest XXL en zondag nog een dagje met Hollandse spelletjes. Ik heb in elk geval m’n portie bitterballen en kaas weer gehad! Ook heb ik nog een mooie pakketje van mama ontvangen uit Nederland, heel erg lief! (vooral grappig dat er 60!! Postzegels op geplakt waren)

Op dit moment is het heerlijk weer in Shanghai, zo rond de 29 graden. Over twee maandjes komt hier nog is 10 graden bovenop.. ben benieuwd hoe dat uit te houden is. Voor nu is het heerlijk om na het werk lekker naar buiten te gaan en te genieten van al het moois wat Shanghai te bieden heeft!

Nog vier weken en dan komen Nick en Bastian op bezoek. Super leuk en erg veel zin in natuurlijk. Ze slapen gezellig bij mij in het hotel waar ze ’s ochtends hun ontbijtje bij mij in het restaurant kunnen eten, en we gaan een tripje naar beiing doen.

Afgelopen weken had ik een paar dikke dipmomentjes maar over het algemeen vind ik het weer helemaal leuk, heb weer allemaal nieuwe dingen gevonden die ik wil gaan doen en het weer werkt natuurlijk ook mee nu natuurlijk. Rick en ik zouden wisselen op het midden maar we wisselen nu al na 2,5 maand dus ben benieuwd hoelang onze stage uiteindelijk gaat duren hopelijk verteld ie zich een beetje en kan ik toch na de zwarte cross.. grapje, aan het eind van de stage ga ik lekker naar het zuiden om daar de mooie stukjes China te bekijken.

Liefs Jalami.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 5345

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 12 Juli 2014

Studeren in Johannesburg

09 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 18 Augustus 2013

Shanghai!

Landen bezocht: