Moooi weer en op de helft! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Janine Alberts - WaarBenJij.nu Moooi weer en op de helft! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Janine Alberts - WaarBenJij.nu

Moooi weer en op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Janine

17 Mei 2013 | China, Sjanghai

Wasabi.. je zou zeggen dat het iets chinees is toch? Maar waarom vraagt mijn ene collega of ik wil uitleggen wat het is en een andere wijst het aan als mosterd (nadat ik uitgelegd had dat het een gele saus was en ze het had opgezocht in haar boekje waar ze alles van de engelse training in schrijft). Vreeeemd.

Goed!, morgen ben ik dan alweer drie maanden hier, wat betekend dat we op de helft zijn..
Het werkleven in four points is prima te doen, niet uitdagend maar zoveeel chiller. De managers vliegen je hier niet om je oren, ze komen hooguit vijf min. per dag binnenlopen kijken of alles goed staat en iedereen z’n werk naar behoren doet en gaan dan weer. Wat dus betekend dat ik eindelijk een beetje mag kletsen en dus ook m’n collegaas beter leer kennen. Ze vinden me erg outgoing haha.

Konninginedag heb ik vooral doorgebracht met zoeken naar oranje kleding, uiteindelijk had ik een oranje pruik en een leuk oranje jurkje! Helaas was de pruik niet echt op z’n plaats bij het kroningsfeest. Er waren vooral mensen met de leeftijd van m’n papa, maar ondanks dat hebben we er met z’n allen toch een leuk feestje van gemaakt. De volgende dag wel per ongeluk tot half vier uitgeslapen… langste ooit!

Zondag zijn we voor het eerst naar het echte strand geweest, volgens de chinezen die ik heb gesproken was er echt geen strand in de buurt maar volgens internet toch echt anderhalf uur verderop, wat we op de terugweg zelfs hebben weten te verkorten na een half uur (lang leve de highspeedtrain). Helaas waren we op het strand vooral zelf de attractie en lag er niemand lekker te zonnen. Maandag en dinsdag heb ik nog even geprobeerd nog wat bruiner te worden in het park (30+ graden) vooral verbrand maar m’n baas zei dat ik erg getanned was dus is het toch gelukt!:).

Vanaf nu heb ik nooit meer een heel weekend vrij maar mag ik de zondag vrij en een dag erbij kiezen. Kristel heeft elke woensdag vrij dus de keuze is niet moeilijk. Vorige week zijn we naar suzhou geweest met een collega van Kristel, keiharde regen helaas dus hebben we gewoon lekker geshopt en afgesloten met een etentje. Deze week zijn we dinsdagavond op stap gegaan. Het begon al goed… de verkeerde metro, daarna waren we zo in gesprek dat we 4 stations te ver waren gegaan en omdat het de laatste metro van de avond was moesten we alsnog de taxi pakken die ons naar een normaal erg leuk, maar om twaalf uur ’s nachts verlaten straatje bracht. Uiteindelijk een club gevonden met heel veel chinezen en een aantal westerse zakenmannen met ingehuurde vrouwtjes. Na een tijdje werden we uitgenodigd om mee te doen met drankspelletjes met een aantal (chineze, dronken, verlegen, niet kunnen dansen) kerels. Helaas konden ze geen woord engels: “how old are you” – “ 13!”. Okee… Ach met handen en voeten kom je ver ;). Eenmaal weer buiten stonden natuurlijk weer de zwervers en bloemenverkoopsters. Dit keer hadden er twee zelfs ingehuurde kinderen bij om nog zieliger te zijn. Echt heel zielig.

Na onze slumberparty toch op tijd uit bed omdat we naar het wildlife zoo Pudong gingen. Ook deze reis ging niet helemaal voorspoedig maar ik zou jullie de details besparen. Eenmaal binnen was het echt vet! Zoveel dieren die je nog nooit gezien hebt en hier gewoon in de diertuin leven. Er was weer een circus ongeveer hetzelfde als de vorige maar dit circus had ook olifanten. De olifanten hebben we later zelfs geaaid. (foto op facebook, als m’n internet weer gaat werken). Oh en Kristel heeft zelfs zoveel overtuigingskracht dat ik op een kameel ben gaan zitten;) op het eind hebben we een safari gedaan, zo vet! Vanuit onze bus konden we ze te eten geven dus op een gegeven moment sprongen er beren en leeuwen tegen onze bus aan, die eigenlijk bestond uit een hekwerk, en hoorde je ze gewoon grommen.

Vanavond hebben we een promotieparty van Steven, the big boss, geen idee wat we gaan doen maar het is in het winkelcentrum, dus het is of een etentje maar ik vrees voor een avondje ktv....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5350

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 12 Juli 2014

Studeren in Johannesburg

09 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 18 Augustus 2013

Shanghai!

Landen bezocht: