China - Reisverslag uit Sjanghai, China van Janine Alberts - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Sjanghai, China van Janine Alberts - WaarBenJij.nu

China

Door: Janina

Blijf op de hoogte en volg Janine

09 April 2013 | China, Sjanghai

Lieve iedereen,

De afgelopen drie weken is er weer van alles gebeurd, de tijd vliegt!
Laat ik beginnen waar ik de vorige keer gebleven ben, ons weekendje Hangzhou. Echt top stadje, ongeveer veertig minuten met de trein hier vandaan (let op! We hebben het over minstens 200 kilometer) vol met groen, fietsen en heuvels. Samen met Kristel, Rick, Remi en Magriet zijn we om negen uur ’s ochtends vertrokken om uiteindelijk om 1 uur ons hostel te hebben gevonden;). We hebben in twee dagen tijd van alles gedaan, het beroemde meer bezocht, een fiets gehuurd, het theemuseum en een gigantische tempel die eigenlijk uit 5 tempels bestond bezocht, gewandeld en een “berg” beklommen, Gekingsd met chinezen en echt heerlijk gegeten. Voor het eten alleen al zou ik terugkomen;). In China heb je namelijk heel veel verschillende keukens, in Shanghai eet je vooral heel zoet en best normaal, maar cantonees eten is bijvoorbeeld heel spicy en daar eten ze alles van, en alle soorten, dieren..

Samen met twee collegaatjes ben ik wezen shoppen voor een borduur setje.. Ja een borduursetje. Ik met mijn grote mond zei, nadat ze een foto had laten zien van een klok met een borduurwerkje eromheen dat ik het wel heel erg leuk zou vinden om dat te maken nou hup ’s middags ander collegaatje opgetrommeld dat wel Engels kon en gaan. We gingen eerst een stukje met de bus en toen nog even lopen, allebei gehaakt in m’n armen want ze zijn heel erg trots dat ze met een westerling op straat lopen natuurlijk. Ondertussen mocht ik het huis van een van de meisjes zien, normaal wonen de meisjes in de dormitory op twintig minuten afstand van het hotel waar ze met 8 meisjes op 1 kamertje wonen, maar Rebecca woont met haar ouders in Shanghai. Het was wel erg vreemd om te zien want ze wonen met zijn drieën in een flat waar ze samen 1 kamer delen die dient als woon- en slaapkamer tegelijk. Hebben wij het in Nederland toch wel een stukje beter..
Na het kopen van een borduursetje zijn we weer terug gegaan, maar niet na het nemen van een foto natuurlijk, die ik later op wechat (soort facebook) weer terugvindt. Grappig aan de omgang met deze meisjes is dat ik nu dagelijks smsjes krijg zoals: “here, I come at three bar, because my english is not very good, even if not, your room be something to eat, I teach you the package woton, boiled in her here”. Of “in why, cross-stitch embroidery? Doing? What to do? A person to? Fun?” en “my brother likes you, he want to make friend”. Heerlijk zulke berichtjes.

Ook stappen doe ik natuurlijk wel!, zo hebben we voor afgelopen zaterdag een plek gereserveerd voor de pubcrawl. Echt super leuk, je bezoekt vier bars/clubs waar je naartoe word gebracht met een partybus (Boembus!), met allemaal welkomsshotjes, een uur open bar en van alles. Waren allemaal internationale mensen mee zeker een aanrader om nog eens mee te gaan. Het weekend ervoor waren we opeens met bijna alle Nederlandse mensen samen en zijn we om half twee ’s nachts naar de ktv gegaan om daar even lekker te gaan zingen! En tegenover mijn hotel zit gewoon een ball’s and brains, kwamen we achter toen we vrijdags niks aan het doen waren en uit het raam keken. We gaan natuurlijk vaak uit eten, chillen in het park of een terrasje pakken, we hebben nu een terrasje ontdekt met uitzicht op de bund! Ook zijn Rick en ik nog uit eten geweest met alle Interns binnen Starwood( brand waar Sheraton en Four Points ook onder vallen) in Shanghai, eerst hadden we een soort meeting met de president HR Department – Starwood China en daarna heel informeel uit eten geweest bij een traditioneel chinees restaurant. Shoppen in Xintiandi is ook een aanrader, daar heb misschien wel tien keer zoveel winkels als in Maastricht. Kortom ik verveel me nog lang niet.

Afgelopen weekend zijn we naar het circus geweest. Nadat we de caissière er eindelijk van hadden overtuigd dat we naar de dierenvoorstelling(vol met kinderen) wouden en niet naar de acrobatische voorstelling mochten we naar binnen, lekker first row voor de laagste prijs. In tegenstelling tot Nederland waar de wilde dieren in het circus verboden zijn hadden ze hier echt van alles, van een fietsende aap naar een beer aan de trapezes. Toen er twee beren binnenkwam moest ik toch wel even twee keer slikken want we zaten vooraan maar er was niks geen beveiliging, opzich wel logisch aangezien de beren ongeveer mijn postuur hadden en geen tanden meer.. Uiteindelijk weer een hele nieuwe ervaring maar ik wil niet weten hoe die dieren dit allemaal geleerd hebben.


Ook het werk gaat natuurlijk door, nog steeds begint mijn werkdag om zes uur maar in plaats van in het restaurant ben ik gepromoveerd naar chef eggstation. Wat inhoud dat ik elke ochtend van zes tot tien omeletjes en gebakken eitjes maak en ondertussen heel veel klets met de gasten. De eerste twee uur sta ik met een 45 jarige man die elke dag weer vraagt naar het salaris van iedereen in Holland en als ik een praatje met de gasten maak vraagt hij wat doen ze voor werk? Hoeveel verdient dat? Maar weetje, ik vind het wel gezellig, ondanks dat zijn Engels niet zo goed is probeert hij het wel en wil hij ook veel weten van andere dingen. Na tien uur ga ik samen met Rick ontbijten in zijn hotel en dan managementbriefing en vervolgens weer naar Front office, waar ik sinds m’n gesprek met de f&B director meer trainingen krijg en gasten mag inchecken. Vorige week woensdag is Mevr. Van Welie (internshipsupervisor van school) langs geweest om te kijken hoe het gaat in het hotel. Het gesprek met de manager van Front office was laten we zeggen erg positief, ongeveer alle woorden met betrekking tot hospitallity heeft hij gebruikt. Het gesprek met de F&B Department was vooral over wat ze nog met ons van plan zijn. Zo willen ze ons meer leren over marketing, dus mijn nieuwe job is om bij te houden hoeveel flessen champagne worden verkocht in de hotels, wat dit precies met marketing te maken heeft is me nog een raadsel maar in elk geval weer iets anders te doen!. En komende vrijdag begint de eerste Engelse training, spannend!.

Ik moet misschien wat vaker een verhaaltje typen want ik ben de helft vergeten wat ik gedaan heb geloof ik. Maar nu hebben jullie in elk geval weer een ideetje van wat ik gedaan heb!
Nog maar dik vier maandjes en dan ben ik weer thuis:D Time fliesss.

X Liefs



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 5350

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 12 Juli 2014

Studeren in Johannesburg

09 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 18 Augustus 2013

Shanghai!

Landen bezocht: